5 tipp halogatás ellen

5 tipp halogatás ellen

Nem könnyű feladat a nap folyamán következetesen fókuszáltnak maradniés a teendőlistánkra koncentrálni. Mindig találunk valami érdekeset, ami eltérít.A legújabb sorozat sokkal csábítóbb, mint az önfegyelmet követelő munka.Az idő pillanatok alatt elrepül, és nem csináltunk semmi érdemlegeset.

Mi a megoldás? Azt kell valahogyan elérni, hogy „önmotiváltak” legyünk.Bár többnyire nehéz úgy elvégezni a munkát, hogy senki nincs, aki hajtsonbennünket, mégis van néhány módszer, amivel ez megoldható.

Az alábbi 5 technikával eredményesen tudod magadat motiválni:

1. Jutalmazd meg magad, ha elvégeztél egy feladatot.

Nekem például jól működik egy kis csoki vagy isler, esetleg egy ígéretes
film a nap végén, de csakis miután elvégeztem az adott célfeladatot.
Vagy ha egy blogot kell megírnom, akkor olyan apró lépésekkel kezdem el,
mint egy kis ötletelés/témakeresés. Ha már leírtam néhány vázlatpontot,
utána tartok egy jutalom kávészünetet. Van olyan is, hogy annyira
belemerülök a munkába, hogy el is felejtem a szünetet.
Mindegy, lényeg hogy nincs halogatás és haladnak a dolgok.

2. Bontsd le részfeladatokra a nagy projektet.

Egy nagy feladat elején az ember még lelkes, de amikor nekilát, akkor a
feladat befejezése egyre távolabbinak tűnik. Elkezdünk tétovázni, végül azt
mondjuk, hogy “majd később megcsinálom”.

Mi történik? Ahelyett, hogy kis lépésekben kezdenénk el, ehelyett többnyire
olyan nagy lépéseket tervezünk, amik nyomást tesznek ránk,
és elveszik a kedvünket az egésztől.

A blogra visszatérve, kezdd így: megnyitsz egy word dokumentumot,
és leírod a címet. Ennyi. Aztán írsz néhány vázlat pontot. És újra ennyi.
Nem több. Apró, kis lépések. Ami nem tűnik soknak, mégis megerősít
és segít arra fókuszálni, hogy lépésről lépésre hogyan haladj tovább.

3. Melegíts be.

Rögtön felkelés után egyből nekilátni a feladatoknak, na ez elég nehéz.
Főleg úgy, hogy még „kómásak” vagyunk. Inkább csinálj egy kis bemelegítést.
Olvass 30 percet egy önfejlesztő könyvből. Igyál egy kávét. Vagy kettőt.
Írd le a céljaidat. Gondold át, miért lehetsz hálás.

A fizikai gyakorlatok is segítenek elindítani az agyműködést: egy cardio
edzés/ egy jó futás segít megnövelni az energiádat,
hogy készen állj az előtted álló napra.

4. Ne elemezgess és ne tétovázz.

Érezted már úgy, mielőtt nekiláttál egy feladatnak, hogy ha elolvasol még egy
cikket, vagy megnézel még egy oktató videót, akkor az majd segít
megvilágosodni? Végül pedig csak olvasol és videókat nézel a témáról,
de nem kezdesz el érdemben cselekedni. A tétovázás is a folyamat része.
De, ha hagyod hogy eluralkodjon rajtad, akkor a félelem meggátol abban,
hogy belevágj az érdemi munkába.

Egyszerűen csak kezdd el! Ha már van valami, azt már tovább tudod
fejleszteni. Ne a tökéletességre törekedj; az életben 80% általában elég.

5. Gondold végig, hogy mi történik, ha NEM kezded el.

Kutatások kimutatták, hogy azok az emberek, akik nagy halogatók,
hajlamosak a rövidtávú gondolkodásra. Nem képesek hosszútávra
tervezni, és látni a jövőt.

Ha hasonló cipőben jársz, akkor próbáld ki a következőt: képzeld el,
hogy mi a legrosszabb, ami történhet, ha nem vágsz bele
az előtted álló feladatba.

Itt egy példa: van egy munkád, amit utálsz és szeretnél egy saját vállalkozást.
Este fáradtan érsz haza a munkából. De ahelyett, hogy végeznél egy kis
kutatást a vállalkozást illetően, ehelyett sokkal egyszerűbb
bekapcsolni a tévét és tévézni.

10 év múlva hol fogsz így tartani? Valószínűleg ugyanazt a munkát fogod
csinálni ugyanolyan utálattal. És közben azon fogsz tűnődni, hogy mi lett
volna, ha előbb állsz föl a fotelből, a tévé elől, és előbb kezdesz el cselekedni
– apró, kis lépésekben, de elkezdesz cselekedni.

Ha tetszett, oszd meg!

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.